Nosta, postaa ja vaikuta

World Vision kehottaa kaikkia osallistumaan maailmanlaajuiseen Count me in -nettitempaukseen alle 5-vuotiaiden lasten terveyden puolesta.

Tänä syksynä World Vision kampanjoi maailmanlaajuisesti alle 5-vuotiaiden lasten terveyden puolesta. Myös Suomen World Vision osallistuu Count me in -nettitempaukseen ja haastaa kaikki suomalaiset mukaan osoittamaan tukensa maailman lapsille. Syksyn tempaus on osa viisivuotista Child Health Now -kampanjaa.

Osallistuminen on helppoa. Yksin tai yhdessä, nostakaa kädet ylös, napatkaa kuva ja ladatkaa se kansainväliselle kuvaseinälle osoitteessa  childhealthnow.org.  Jakamalla kuvan myös Suomen World Visionin Facebook-ryhmässä pääsee osallistumaan arvontaan, jossa voi voittaa Lahjaksi lehmä -lahjakaupasta Terveystarkastus-lahjan (arvo 30 €).

Count me in -tempauksessa on mukana 64 maata. Jo 100 000 henkilöä ympäri maailman on nostanut kätensä, mutta 500 000 osallistujan tavoitteeseen on vielä kirittävää. On tärkeää, että mahdollisimman moni osallistuu, jotta World Vision saa joukkovoimaa vaikuttamistyönsä tueksi.

Poliittista tahtoa peliin

Edelleen 19 000 lasta kuolee päivittäin, heistä suurin osa ehkäistävissä olevien syiden vuoksi. Päättäjien niin kehitysmaissa, kansainvälisillä foorumeilla kuin lahjoittajamaissakin on suunnattava huomionsa odottavien äitien ja lasten terveyteen. Lasten turhat kuolemat on saatava vähenemään yhteisellä poliittisella tahdolla. Varoja on suunnattava raskaana olevien naisten ja alle 5-vuotiaiden terveyteen ja ravitsemukseen.

World Vision käyttää vuosittain 380 miljoonaa dollaria terveystyöhön ja lapsikuolleisuuden vähentämiseen: köyhiä yhteisöjä opetetaan vaatimaan heille kuuluvia terveys-, synnytys- ja neuvolapalveluja; äitejä kannustetaan rintaruokintaan ja perheitä opetetaan sairauksien ennaltaehkäisystä; kotipuutarhojen ja tuottavamman maatalouden avulla parannetaan lasten ravitsemusta ja perheiden ruokaturvaa.

Tempaukseen osallistuneiden lukumäärä kerrotaan päättäjille kansainvälisenä Lapsen oikeuksien päivänä 20.11. Kuvansa pitää ladata 18.11. mennessä, mikäli haluaa nostetut kätensä päättäjien tietoon.

Kampanjat