Haku taideprojekteille! | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Haku taideprojekteille!

Kehys ry etsii taideprojekti-ideoita toteutettavaksi Maailma kylässä -festivaaleilla.

Kehys etsii ulkona yleisön joukossa toteutettavia taideprojekti-ideoita, jotka tuovat taiteen keinoin esille kehityskysymyksiä Maailma kylässä -festivaalilla Helsingissä 23.–24.5.2015. Vuosi 2015 on kehitysyhteistyön eurooppalainen teemavuosi ja kehitys on myös festivaalin pääteema. Taideprojektien on tarkoitus tuoda globaaleja kehityskysymyksiä yleisön ulottuville osallistavasti ja ajatuksia herättävästi. Festivaalin alateemoina ovat eriarvoisuus, globaali talous, ympäristö ja kestävä kehitys, rauhantyö sekä ruoka ja ruokaturva. Taideprojektien toivotaan keskittyvän näihin teemoihin. Lisäksi esillä voi olla YK:n vuosituhattavoitteiden jälkeinen post-2015-agenda ja uudet kestävän kehityksen tavoitteet.

Ehdotuksia voi lähettää kaikilta soveltuvilta taiteenaloilta. Kannustamme taiteilijoita yhteistyöhön eri kulttuuritaustoja edustavien kollegoiden kanssa, erityisesti ns. pohjoinen–etelä-akselilla. Toteutettaviksi valituista taideprojekteista maksetaan kertakorvauksena palkkio.

Projektiehdotukset [kuvaus projektista max 1 A4, cv(:t) sekä palkkiotoivomukset] tulee toimittaa 30.1.2015 mennessä sähköpostitse osoitteeseen: matleena.seppala(at)kehys.fi

Projekti toteutetaan yhteistyössä Taiteen edistämiskeskuksen kanssa.

Lisätietoa:

• Matleena Seppälä, projektikoordinaattori, matleena.seppala(at)kehys.fi, p. 046 8515 974
  • Anna Jussilainen, kehitysyhteistyön läänintaiteilija, anna.jussilainen(at)minedu.fi, p. 0295 330 808
  • Maailma kylässä -festivaali: www.maailmakylassa.fi