Siemenpuu kerää lahjoituksia oikeuden toteutumiseksi Jyri Jaakkolan ja Bety Cariñon murhatapauksissa

Siemenpuu-säätiö kerää lahjoituksia prosessiraportin tuottamiseksi Jyri Jaakkolan ja Bety Cariñon huhtikuussa 2010 Meksikossa tapahtuneiden murhien oikeusprosessista. Hankkeella halutaan myös kitkeä maassa vallitsevaa rankaisemattomuuden kulttuuria. Tapauksen asianajajat Karla Micheel ja David Peña ovat tehneet Siemenpuulle hakemuksen hankkeesta järjestönsä Grupo de Acción por los Derechos Humanos y la Justicia Socialin kautta.

Siemenpuu-säätiö on suomalaisten ympäristö- ja kehitysjärjestöjen perustama säätiö, jonka varat ovat ulkoministeriön kehitysyhteistyöleikkausten vuoksi kovin vähissä. Tukea hankkeelle tarvittaisiin siis myös muilta tahoilta, kuten yksityisiltä lahjoittajilta. Amnesty ja Visio ovat jo ilmoittaneet osallistuvansa hankkeen tukemiseen, mutta vielä ei ole kaikkea hankkeelle tarvittavaa tukea koossa.

Lahjoituksia tälle Jyrin ja Betyn murhan selvittämistä tukevalle hankkeelle voi antaa Siemenpuu-säätiön rahankeräystilille:

Siemenpuu-säätiön rahankeräystili: FI49 8318 6710 0200 22 (DABAFIHH)

Pankkisiirron viestiin tulee kirjoittaa: Meksiko-hanke

Katso lisätietoa Siemenpuun rahankeräysluvasta.

Erityisen hyödyllisiä hankkeen kannalta olisivat 14.9. klo.15.00 mennessä tulevat lahjoitukset, koska ne voidaan huomioida hankkeesta päätettäessä.

Kampanjat Siemenpuu-säätiö