Pääministeripuolue näyttää johtajuutta ydinasekannallaan

SKR kannustaa SDP:tä varmistamaan pitämään huolen siitä, että Suomi allekirjoittaa ydinasekieltosopimuksen ilman viiveitä.

Suomen kristillinen rauhanliike on tyytyväinen Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puoluekokouksen kansainvälisen julkilausuman viestiin koskien ydinaseita. Julkilausuma kannustaa Suomea ottamaan vahva rooli ydinaseiden määrän vähentämiseen liittyvissä kansainvälisissä neuvotteluissa; työskentelemään uuden varustelukierteen ehkäisemiseksi sekä tukemaan ”tavoitetta täydellisestä ydinasekiellosta liittymällä YK:n ydinasekieltosopimukseen”. Linjaus on oikea, se on tärkeä ja SKR antaa sille täyden tukensa.

YK:n ydinasekieltosopimuksen on tällä hetkellä allekirjoittanut 84 valtiota, mm. Malta ja Irlanti aiemmin elokuussa 2020. SKR on vakuuttunut, että Suomen liittyminen sopimukseen tukee tavoitteita saada aikaan kansainvälisesti sitova ydinasekieltosopimus ja ydinaseeton maailma.

SKR kannustaa SDP:tä varmistamaan muiden hallituspuolueiden tuen linjaukselleen ja pitämään huolen siitä, että Suomi allekirjoittaa ydinasekieltosopimuksen ilman viiveitä.

Suomen kristillinen rauhanliike ry