Näyttely esittelee nuorten elämää Vietnamissa ja Suomessa

Plan Suomen lastenhallitus ja vietnamilaisten nuorten Young Media Club kuvasivat arkeaan omilla tahoillaan.
Plan Suomen lastenhallituksen valokuvanäyttely Global Youth avataan Lasipalatsin aukiolla Helsingissä sunnuntaina 1.3. klo 16.

Global Youth -valokuvanäyttelyn teemana on nuoruus. Näyttely kertoo eri puolilla maailmaa asuvien lasten ja nuorten elämien yhtymäkohdista. Nuoret harrastavat, tapaavat ystäviään ja käyvät koulua. Valokuvat nostavat esiin myös lasten oikeuksia.

Plan Suomen lastenhallitus toteutti valokuvanäyttelyn yhteistyössä vietnamilaisen nuortenryhmä Young Media Clubin kanssa. Lastenhallitus ja Young Media Club sopivat valokuvanäyttelyn yhteisestä teemasta, ja molemmat ryhmät kuvasivat arkeaan omilla tahoillaan. Ryhmien yhteisenä tavoitteena on lisätä tietoisuutta lasten oikeuksista ja lasten asemasta.

Suomen pään valokuvaus toteutettiin yhdessä Plan Suomen Matkalla-hankkeen maahanmuuttajanuorten kanssa. Matkalla-hankkeen nuoret toimivat valokuvaajina ja lastenhallituksen nuoret dramatisoivat kuvakohtaukset.

Plan Suomen lastenhallitus on nuorten ryhmä, johon kuuluu kaksikymmentä 11–18-vuotiasta nuorta eri puolilta Suomea. Lastenhallituksen tehtävä on tiedottaa lasten oikeuksista sekä kehitysmaiden lasten ja nuorten arjesta, edistää lasten oikeuksien toteutumista vaikuttamalla päättäjiin, tehdä kansainvälistä yhteistyötä ja välittää Planin toimintaan nuorten näkemystä.

Valokuvanäyttely on Helsingin lisäksi esillä monella muulla paikkakunnalla, seuraavaksi Kauhavan pääkirjastossa 2.–7.3. ja Tampereen Monitoimitalo 13:ssa 10.–24.3.2015.

Valokuvanäyttely Global Youth Lasipalatsin aukiolla (Mannerheimintie 22, Helsinki) 1.3.–15.3.2015.

Lue lisää Planin lastenhallituksesta

Kampanjat Plan International Suomi

Punainen logo, jossa kädet ylhäällä oleva ihmishahmo.

Logo, jossa keltainen nuolikuvio ja teksti Taksvärkki ry, Dagsverket rf.