Nälkäpäivän katukeräys tuotti noin 1,5 miljoonaa euroa | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Nälkäpäivän katukeräys tuotti noin 1,5 miljoonaa euroa

Nälkäpäivä-tapahtumissa tunnelma oli korkealla, sää suosi ja myös monet yritykset ovat löytäneet nälkäpäivän, kertoo varainhankinnan päällikkö Anna Laurinsilta.

Punaisen Ristin Nälkäpäivä 12.–14.9. onnistui hyvin. Keräys järjestettiin koko Suomen alueella ja se innosti tuhansia vapaaehtoisia kerääjiä mukaan. Koko keräyksen ajan sää suosi lähes koko maata, ja tunnelma keräystapahtumissa oli hyvä. Lipaskeräyksen arvioitu tulos oli 1,5 miljoonaa euroa. Lopullinen yhteenlaskettu Nälkäpäivä-tulos selviää marraskuussa.

"Nälkäpäivään voi vielä lahjoittaa verkossa, soittamalla Nälkäpäivä-numeroon ja tekstiviestilahjoituksella. Lisäksi Nälkäpäivän nettilippaat ovat vielä auki lahjoituksille. Kun nämä kaikki lasketaan yhteen lipaskeräyksen kanssa, saadaan lopullinen tulos, kertoo Punaisen Ristin varainhankinnan päällikkö Anna Laurinsilta.

"Arviomme on, että tulos on samaa luokkaa viime vuoden tuloksen kanssa. Silloin Nälkäpäivä tuotti yhteensä 2,3 miljoonaa euroa", Laurinsilta sanoo.

Nälkäpäivässä nähtiin tänä vuonna erityisesti paljon koululaisryhmiä, mikä oli erittäin hienoa huomata. Myös monet yritykset ovat löytäneet Nälkäpäivän.

"Superisot kiitokset kaikille Nälkäpäivässä mukana olleille! On upeaa nähdä, että jälleen tuhannet ihmiset halusivat antaa aikaansa auttaakseen. Lämpimät kiitokset myös kaikille lahjoittajille. Lahjoitukset mahdollistavat avun tuhansille ihmisille", Laurinsilta kiittää.

Nälkäpäivänä kerätään sitomattomia varoja Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Varoilla voidaan auttaa luonnonkatastrofien ja konfliktien uhreja nopeasti eri puolilla maailmaa. Varoilla autetaan myös onnettomuuksien uhreja Suomessa.