Kirkon Ulkomaanapu ulkoistaa keräyskampanjat kansalaisille

Omakampanja.fi -kampanjasivustolla ihmiset voivat itse määritellä lahjoituskohteen valittavina olevista kohteista ja toteuttaa kampanjan omissa sosiaalisissa verkostoissaan.
Kirkon Ulkomaanavun uusi logo, kesäkuu 2010.

Kirkon Ulkomaanapu tuo Suomeen maailmalla suosituksi tulleen tee se itse -kampanjan, jossa kenellä tahansa on mahdollisuus perustaa verkkoon oma keräyskampanja. Kampanjasivusto kulkee nimellä Omakampanja.fi.

Uuden kampanjointimuodon myötä ihmiset voivat itse määritellä lahjoituskohteen valittavina olevista kohteista ja toteuttaa kampanjan omissa sosiaalisissa verkostoissaan. Esimerkiksi oman Facebook -profiilin kautta on mahdollista kutsua tuttavia osallistumaan valitun keräyskohteen tukemiseen.

Muissa pohjoismaissa tee se itse -kampanjat ovat saavuttaneet suuren suosion. Yksityishenkilöiden lisäksi myös yritykset ovat innostuneet uudesta kampanjamuodosta. Tee se itse -keräyksillä on saatu kasaan huomattavia summia erityisesti humanitaariseen apuun katastrofien yhteydessä.

"Halusimme lahjoittamiseen uudenlaista ajatusta ja halusimme antaa suomalaisille itselleen mahdollisuuden vaikuttaa. Omakampanja.fi:ssä jokainen voi käyttää omaa luovuuttaan ja tehdä varojen keräystä juuri itsensä näköisellä tavalla. Jos saamme avun perille tällä tavoin, olemme harkinneet kadulla tapahtuvan feissauksen vähentämistä," Kirkon Ulkomaanavun varainhankinnan johtaja Ritka Heino kertoo.

Kirkon Ulkomaanavun Omakampanja.fi -sivusto avautuu maanantaina 3. joulukuuta.

Kampanjat