Kakku & Leipä Keisari nicaragualaisia leipomoyrittäjiä tukemaan | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Kakku & Leipä Keisari nicaragualaisia leipomoyrittäjiä tukemaan

Kakku & Leipä Keisarin keväisillä Keisarin päivillä myytyjen nimikkotuotteiden tuloista osa käytetään Solidaarisuuden nicaragualaisia leipomoyrittäjiä tukevaan työhön.

Kakku & Leipä Keisarin keväisillä Keisarin päivillä voi osallistua hyvän asian tukemiseen mitä maukkaimmalla tavalla. Huhtikuun 23.–25. päivä järjestettävillä Keisarin päivillä myytyjen nimikkotuotteiden tuloista osa ohjautuu Solidaarisuuden kehitysyhteistyöhön Nicaraguassa. Solidaarisen leivoksen, kakun ja leivän myynnillä kerätään varoja leipomoyrittäjiä tukevaan työhön.

Solidaarisuus tukee Pohjois-Nicaraguassa naisten omistamia maissileipomoita, joiden päätuotteita ovat maissikeksit ja -rinkelit. Yrittäjyyden ansiosta naiset saavat ihmisarvoisen toimeentulon, mikä parantaa naisten ja heidän perheidensä elämänlaatua.

Nicaragualainen Rosa Haydeen on yksi yrittäjistä, joka on saanut Solidaarisuuden tukea maissileipomonsa toimintaan. Hän perusti leipomon 15 vuotta sitten anoppinsa kanssa. Solidaarisuuden avulla leipomon tuotantotiloja on parannettu ja Rosa on voinut palkata työvoimaa avukseen.

"Tunnen ylpeyttä siitä, että olen saanut leipomon kannattamaan, vaikkei se ole ollut helppoa. Tulemme hyvin toimeen: minun ei tarvitse lainata eikä kerjätä, jotta saisimme ruokaa pöytään", Rosa Haydeen kertoo.

Keisarin päivät on Kakku & Leipä Keisarin keväisin ja syksyisin järjestämä kampanja, jonka yhteistyökumppani on tänä keväänä Solidaarisuus.

"Haluamme toteuttaa kampanjan, jossa voi tehdä herkutellen hyvää. On hienoa, että suomalaisena leipomoyrityksenä voimme omalla tavallamme osallistua Rosa Haydeenin kaltaisten leipomoyrittäjien tukemiseen", Kakku & Leipä Keisarin myynti- ja markkinointipäällikkö Veera Räikkä sanoo.

Keisarin päivät näkyvät ja maistuvat kaikissa pääkaupunkiseudun seitsemässä Kakku ja Leipä Keisarin myymälässä. Myymälöissä saa solidaaristen herkkujen lisäksi tietoa Solidaarisuuden työstä ja osallistumalla visailuun voi voittaa herkullisen palkinnon. Kampanjan aikana myymälöissä järjestetään kilpailuja, maistellaan leivonnaisia sekä jaetaan Kakku & Leipä Keisarin ilmapalloja.