Ehdota vuoden pakolaisia

Tänä vuonna Vuoden pakolainen -palkinto myönnetään sekä miehelle että naiselle.
Suomen Pakolaisavun Vuoden pakolaiset -haku on nyt auki. Pakolaisapu on vuodesta 1998 lähtien myöntänyt Vuoden pakolaisnainen -kannustuspalkinnon Suomessa asuvalle pakolaisnaiselle. Mr. Maahanmuuttaja on palkittu kolme kertaa. Tänä vuonna Vuoden pakolainen -palkinto myönnetään sekä miehelle että naiselle.

Palkinnon tavoitteena on tukea pakolaisia omien tavoitteiden ja unelmien toteuttamisessa uudessa kotimaassa sekä tarjota kannustava esimerkki muille pakolaisille ja turvapaikanhakijoille.

Palkinnon myöntämiskriteerinä on ehdokkaan aktiivinen ja myönteinen toiminta arjessa ja yhteiskunnan jäsenenä Suomessa. Vuoden pakolaisten toivotaan olevan valmiita antamaan haastatteluja ja esiintymään mediassa.

Vuoden pakolaisia voi ehdottaa 19.2.2016 asti. Ehdotuksen voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen jenni.hamara(at)pakolaisapu.fi, viestin otsikoksi Vuoden pakolainen.

Ehdotuksen tulee sisältää kirjalliset perustelut ehdokkaan ansioista ja vähintään kaksi suosittelijaa yhteystietoineen. Lisäksi vaaditaan ehdokkaan suostumus ja lyhyt kuvaus hänen tavoitteistaan vuodelle.

Vuoden pakolaiset julkistetaan 6. huhtikuuta 2016.

Tarkemmat säännöt ovat luettavissa Pakolaisavun nettisivuilla:

Kampanjat Suomen Pakolaisapu