Verkkokauppa.com ja Suomen UNICEF aloittavat yhteistyön

Suomen toiseksi suurimman viihde-elektroniikan jälleenmyyjän ja Suomen UNICEFin yhteistyön tavoitteena on tukea lasten koulutusta Aasiassa.

Suomen toiseksi suurin viihde-elektroniikan jälleenmyyjä, Verkkokauppa.com, ja Suomen UNICEF ovat allekirjoittaneet kumppanuussopimuksen. Yhteistyön avulla tuetaan lasten koulutusta Aasiassa.

Yhteistyö tulee kuluvan vuoden aikana näkymään erilaisina kampanjoina, joilla kerätään varoja UNICEFin ohjelmatyöhön ja tehdään UNICEFin työtä tutuksi Verkkokauppa.comin asiakkaille. Verkkokauppa.com on myös mukana tukemassa UNICEFia Putous-UNICEF -ohjelmassa, joka esitetään MTV3-kanavalla lauantaina 2.3.2013.

"Haluamme toiminnallamme tukea lapsia ja nuoria, ja kansainväliseen yhteistyöhön luonnollinen valinta yhteistyökumppaniksi oli UNICEF", kommentoi Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä.

"Olemme hyvin iloisia alkavasta yhteistyöstä. Uskomme, että Verkkokauppa.comin rohkea yrityskulttuuri yhdistettynä UNICEFin asiantuntemukseen tuottaa hyviä tuloksia maailman lapsille", kiittelee Suomen UNICEFin yritysyhteistyön johtaja Tom Selänniemi.

Yhteistyöstä kertyvät varat ohjataan UNICEFin Schools for Asia -ohjelmaan. Vuonna 2012 käynnistyneen kansainvälisen Schools for Asia -ohjelman tavoitteena on saada kaikki lapset kouluun yhdessätoista Aasian maassa. Kampanjamaat ovat Bangladesh, Bhutan, Filippiinit, Intia, Itä-Timor, Kiina, Laos, Mongolia, Nepal, Papua Uusi-Guinea ja Vietnam.

Ohjelmamaissa toteutetaan UNICEFin lapsiystävällisen koulun mallia yhteistyössä maiden hallitusten kanssa. Työhön kuuluu mm. koulujen rakentaminen ja kunnostaminen, opettajien koulutus, vesipisteiden ja vessojen rakentaminen, lapsityön vastainen toiminta ja yhteisöjen sitouttaminen lasten koulunkäynnin edistämiseen.

Kampanjat

Punainen logo, jossa kädet ylhäällä oleva ihmishahmo.

Logo, jossa keltainen nuolikuvio ja teksti Taksvärkki ry, Dagsverket rf.