Unicefin ja Finnairin joulukeräys alkoi

Finnairin ja Unicefin joulukeräyksellä tuetaan lasten koulutusta.
Perinteikäs, Finnairin ja UNICEFin joulunajan Change for Good -keräys pyörähti käyntiin Finnairin kansainvälisillä lennoilla 25. marraskuuta. Nyt jo 18. kertaa toteutettavan kampanjan keräyskohteena on UNICEFin Schools for Asia -ohjelma, jolla tuetaan lasten koulunkäyntiä 11:ssa Aasian maassa.

Etniseen Mong -vähemmistöön kuuluvat lapset oppitunnilla Phi Nun ala-asteella Dien Bien provinssissa Vietnamissa. Lapset yöpyvät koululla arkiöisin, koska koulumatkat ovat usein pitkiä ja vaarallisia.

Schools for Asia -ohjelman tavoitteena on tarjota miljoonille lapsille Aasiassa pääsy laadukkaaseen perusopetukseen. Erityishuomiota kiinnitetään kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin lapsiin, jotka elävät syrjäisillä alueilla tai äärimmäisessä köyhyydessä.

Change for Good -keräys järjestetään lähes kaikilla Finnairin kansainvälisillä lennoilla. Keräys kestää kuusi viikkoa ja se alkaa maanantaina 25.11. Ideana on, että lentokoneen istuintaskussa olevaan keräyskuoreen voi lahjoittaa minkä tahansa maan valuuttaa, myös kolikkoja. Lennon matkustamohenkilökunta kerää kuoret ja ne toimitetaan UNICEFille.

Myös Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja loungeissa on keräyslippaita, joihin voi pudottaa ylimääräisen, taskunpohjalle kertyneen valuutan.

Tämän vuoden kampanja toteutetaan 25.11.2013–5.1.2014.

Lahjoittaa voi myös Suomen UNICEFin sivuilla, verkkopankin kautta osoitteessa http://www.unicef.fi/lahjoita-changeforgood.

Kampanjat Suomen UNICEF

Punainen logo, jossa kädet ylhäällä oleva ihmishahmo.

Logo, jossa keltainen nuolikuvio ja teksti Taksvärkki ry, Dagsverket rf.