Suomen Pakolaisapu hakee vuoden 2015 pakolaisnaista

Suomen Pakolaisapu on vuodesta 1998 lähtien myöntänyt Vuoden pakolaisnainen -kannustuspalkinnon Suomessa asuvalle pakolaisnaiselle. Pakolaisavun 50-vuotisjuhlavuonna 2015 haetaan jälleen vuoden pakolaisnaista.

Palkinnon tavoitteena on tukea pakolaisnaista omien tavoitteiden ja unelmien toteuttamisessa uudessa kotimaassa sekä tarjota kannustava esimerkki muille pakolaisille ja turvapaikanhakijoille. Viime vuonna tehtävään valittiin irakilaissyntyinen rakennusarkkitehti ja bussinkuljettaja Kazhal Ali Ibrahim.

Onko sinulla tuttavapiirissäsi vahvaa ja päämäärätietoista pakolaisnaista? Kriteerinä valinnalle on aktiivinen ja myönteinen toiminta arjessa ja yhteiskunnan jäsenenä Suomessa. Suomen Pakolaisapu haluaa kannustuspalkinnolla tukea ja edistää pakolaisnaisten asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Palkinnon suuruus on 1 000 euroa.

Valittavan henkilön toivotaan olevan sanavalmis ja ulospäin suuntautunut. Lisäksi hänellä toivotaan olevan valmiutta toimia tiedotusvälineiden kanssa yhteistyössä ja osallistuvan aktiivisesti yleisötapahtumiin pakolaisuuden ja maahanmuuton tiimoilta. Hakijalla toivotaan olevan vähintään kaksi suosittelevaa tahoa.

Perustellut ehdotukset vuoden 2015 pakolaisnaiseksi tulee toimittaa Pakolaisapuun keskiviikkoon 11. helmikuuta 2015 mennessä sähköpostilla osoitteeseen kaisa.vakiparta(at)pakolaisapu.fi. Viestiin merkintä: Vuoden pakolaisnainen. Ehdotuksessa tulee olla ehdokkaan suostumus.

Haun säännöt löytyvät osoitteesta http://pakolaisapu.fi/fi/tietoa/vuoden-pakolaisnainen/haku-2015/saannot.html.

Kampanjat Suomen Pakolaisapu