#SPRTakeover valtaa Nälkäpäivänä yritysten verkkosivut | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

#SPRTakeover valtaa Nälkäpäivänä yritysten verkkosivut

Nälkäpäivä lähestyy. Yritykset voivat tukea kampanjaa tarjoamalla verkkosivunsa Punaisen Ristin käyttöön.

Eri alojen yritykset osallistuvat jälleen Nälkäpäivä-keräykseen tarjoamalla verkkosivunsa Punaisen Ristin käyttöön. #SPRTakeover ja Nälkäpäivän lipaskeräys järjestetään 20.–22.9.

Viime vuonna tempaukseen osallistui reilut 140 yritystä ja #SPRTakeover tavoitti yli 500 000 verkkosivukävijää.

Punaisen Ristin #SPRTakeover-kampanjassa yrityksen verkkosivuilla vierailevat ihmiset kohtaavat ilmoituksen, jossa heille tarjotaan mahdollisuutta osallistua Nälkäpäivä-keräykseen verkossa tai tekstiviestilahjoituksella. Tänä vuonna mukaan ovat jo ilmoittautuneet muun muassa Stockmann, Alma Media, CGI Suomi, Tieto, Tiketti, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Ilmarinen, Nordic Green Energy, SAK sekä useita mainos- ja viestintätoimistoja.

Nälkäpäivässä kerätään sitomattomia varoja Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Sen varoilla autetaan katastrofien ja konfliktien uhreja. Juuri nyt apua tarvitsevat Myanmarista väkivaltaisuuksia paenneet ihmiset Bangladeshissa.

”#SPRTakeover muistuttaa satojatuhansia internetin käyttäjiä toimimaan hyvän asian puolesta. Nälkäpäivä tarjoaa mahdollisuuden tehdä lahjoituksen, jolla tuetaan Suomen Punaisen Ristin kenttäsairaalan toimintaa Bangladeshissa”, kertoo Punaisen Ristin varainhankintajohtaja John Ekelund.

Suomen Punainen Risti pystyi lähettämään kenttäsairaalan ja sen välineistön Bangladeshiin viime vuoden Nälkäpäivänä kerättyjen varojen ansiosta.

Vuoden aikana Bangladeshin kenttäsairaalalla on työskennellyt yli 110 suomalaista avustustyöntekijää. Ympäri vuorokauden auki olevassa kirurgisessa kenttäsairaalassa hoidetaan erityisesti vaikeita synnytyksiä ja tehdään vaativia leikkauksia. Sairaalassa on tähän mennessä saanut hoitoa lähes 40 000 ihmistä. Avun tarve on valtava.

Suomessa Nälkäpäivään lahjoitetuilla varoilla autetaan tulipalon uhreja ja ylläpidetään valmiutta auttaa onnettomuuksissa.

#SPRTakeover järjestetään jo neljännen kerran – vielä ehtii mukaan

Perinteikäs Nälkäpäivä-keräys on tunnettu kaduilla punaisiin liiveihin pukeutuneista lipaskerääjistä. Perinteinen katukeräys on edelleen merkittävä osa Nälkäpäivää, mutta käteisen käytön vähentyessä muut lahjoittamisen tavat kasvattavat suosiotaan.

”#SPRTakeover on yrityksille helppo ja vaivaton tapa osallistua. Se on kannanotto inhimillisyyden puolesta sekä näkyvä tapa osoittaa yhteiskuntavastuuta asiakkaille ja muille sidosryhmille”, sanoo projektipäällikkö Eeva Arrajoki.

#SPRTakeoveriin voivat osallistua kaikki verkkosivuja ylläpitävät yritykset ja yhteisöt. Oman verkkosivun valjastaminen osaksi Nälkäpäivää tapahtuu yksinkertaisen koodinpätkän avulla. Mukaan voi ilmoittautua osoitteessa spr.punainenristi.fi/sprtakeover2018. Helpot toimintaohjeet löytyvät osoitteesta https://esmes.fi/nalkapaiva2018/.

Nälkäpäivään voi lahjoittaa myös:

Nälkäpäivä.fi

#Nälkäpäivä