Sanna Viitasesta Plan Suomen kotimaan työn johtaja

Lääkäriliiton yhteiskuntasuhdepäällikkönä ja presidentti Tarja Halosen erityisavustajana toiminut Sanna Viitanen haluaa edistää globaalia vastuuta Planin kotimaan työssä.

Kehitysyhteistyöjärjestö Plan Suomen uudeksi kotimaan työn johtajaksi on valittu yhteiskuntatieteiden maisteri Sanna Viitanen. Viitanen on aikaisemmin työskennellyt tasavallan presidentin kansliassa sekä Lääkäriliitossa.

Viitanen siirtyy Plan Suomeen Lääkäriliitto ry:stä, jossa hän toimi yhteiskuntasuhdepäällikkönä. Sitä ennen hän työskenteli koko presidentti Tarja Halosen kauden ajan tasavallan presidentin kotimaan asioiden erityisavustajana ja kabinetin jäsenenä.

Planin pääsihteeri Ossi Heinäsen mukaan Viitasen kokemus ja hyvät yhteiskuntasuhteet vahvistavat entisestään Plan Suomen kotimaan työtä.

"Plan Suomen kotimaan työn yksikössä tehdään uraauurtavaa työtä. Kotimaan tiimi saa Sannasta osaavan ja hyvin verkostoituneen vetäjän", Heinänen sanoo.

Viimeisten vuosien aikana Plan Suomi on aloittanut useita innovatiivisia toimintamuotoja, kuten globaalikasvatusta kouluihin tuovan PlanGlobaalikoulun, nuorten aktiivisuutta kanavoivan Mitä?-verkoston sekä vaikuttamistyön kampanjoita. Niistä esimerkkinä on tänä vuonna alkanut opetus- ja kulttuuriministeriön tukema nuorille suunnattu vihapuheen vastainen kampanja, jonka kansalliseksi koordinaattoriksi valittiin Plan Suomi.

Plan Suomen uusin avaus on Raha-automaattiyhdistyksen tukema maahanmuuttajanuorten työllistymistä edistävä Matkalla-hanke, jota vetämään Sanna Viitasen edeltäjä Hanna Nurmi siirtyy.

"Planin arvot ovat tärkeitä, ja on hienoa tulla toimimaan globaalin vastuun puolesta ja omalta osaltani edistämään Planin hyvää kotimaan työtä. Minulle on tärkeää päästä tekemään työtä, jolla on merkitystä", Sanna Viitanen kertoo.

Kampanjat