Oletko Sinä seuraava Mr. Maahanmuuttaja? | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Oletko Sinä seuraava Mr. Maahanmuuttaja?

Mr. Maahanmuuttajaksi etsitään Suomeen muuttanutta henkijöä, jonka toiminnalla on ollut myönteinen vaikutus yhteiskuntaan tai lähiyhteisöön.

Suomen Pakolaisapu julkistaa kautta aikain toisen Mr. Maahanmuuttajan joulukuun alussa. Ilmianna itsesi tai kaverisi!

Mr. Maahanmuuttaja-palkinto syntyi pitkäaikaisista toiveista palkita vuoden pakolaisnaisen rinnalla myös ansioitunut maahanmuuttajataustainen mies. Ensimmäinen Mr. Maahanmuuttaja, Jude Njila, palkittiin aktiivisuudesta yhteiskunnan monella eri saralla: järjestötoiminnassa, opinnoissa ja työelämässä.

Palkinnon tavoitteena on nostaa maahanmuuttajamiesten profiilia ja tuoda maahanmuuttajien laajaa kirjoa esiin. Valittavalta henkilöltä odotamme halua vaikuttaa ja esiintyä mediassa sekä näkemystä maahanmuuttoon liittyvistä kysymyksistä.

Kriteerinä valinnalle on valittavan henkilön toiminnan myönteinen vaikutus yhteiskuntaan tai lähiyhteisöönsä.

Mr. Maahanmuuttaja nimetään 3. joulukuuta. Lähetä vapaamuotoinen hakemus, jossa kerrot miksi juuri Sinä tai tuttavasi olisi oikea henkilö Mr. Maahanmuuttajaksi, 5.11.2013 mennessä sähköpostitse osoitteeseen kaisa.vakiparta@pakolaisapu.fi. Liitä hakemukseen suosittelijasi tai esitettävän henkilön yhteystiedot.

Lisätiedot:
Tiedotuspäällikkö Kaisa Väkiparta
040 560 0772, kaisa.vakiparta@pakolaisapu.fi

Säännöt 2013

1. Palkinnon saajan tulee olla Suomessa asuva 18 vuotta täyttänyt maahanmuuttajamies. Valinnan ehtona on, että henkilö on syntynyt ulkomailla, ja muuttanut vieraan maan kansalaisena Suomeen. Hän voi nykyään olla Suomen kansalainen.
  2. Vuonna 2013 palkinnon suuruus on 1000 euroa.
  3. Palkinto myönnetään henkilölle, jonka toiminnalla on ollut myönteinen vaikutus yhteiskuntaan tai lähiyhteisöön.
  4. Palkinto myönnetään 3.12.2013.
  5. Ehdokkaan tulee antaa suostumuksensa valituksi tulemisesta ennen julkistamista.
  6. Palkinnon saajan nimittää Suomen Pakolaisavun hallitus työryhmän esityksestä. Työryhmä koostuu Suomen Pakolaisavun tiedotuksen työntekijöistä sekä tiedotuksen tukiryhmästä.
  7. Kannustuspalkinnon saajan toivotaan osallistuvan palkintovuotensa aikana Suomen Pakolaisavun vaikuttamistyöhön.
  8. Ehdokas ei voi olla Suomen Pakolaisavun nykyinen työntekijä.