Naisten Pankki on kerännyt 5 miljoona euroa

Naisten Pankille lahjoitetuilla varoilla rahoitetaan 12 maassa hankkeita, jotka parantavat naisten taloudellista toimeentuloa, osaamista ja oikeuksien toteutumista.

Naisten Pankki on kerännyt kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kaikkiaan jo yli viisi miljoonaa euroa. Naisten Pankilla on tällä hetkellä yli 1340 osakkeenomistajaa ja lähes 2200 kuukausilahjoittajaa. Naisten Pankki tukee hankkeita kaikkiaan 12 maassa. Hankkeiden toteutuksesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu.

Naisten Pankille lahjoitetuilla varoilla rahoitetaan hankkeita, jotka parantavat naisten taloudellista toimeentuloa, osaamista ja oikeuksien toteutumista. Naisille annetaan pienlainoja, ammattikoulutusta ja muuta yrittäjyyttä tukevaa koulutusta. Koulutus on kyläpankkien perustamisen ohella olennainen osa hankkeita.

Naisten Pankin verkostossa on eri puolilla Suomea mukana yli 3000 vapaaehtoista. Toimintaa on 33 paikkakunnalla 40 eri ryhmässä. Viimeisen vuoden aikana ryhmät ovat järjestäneet yli 500 tilaisuutta, joissa he ovat keränneet varoja ja kertoneet kehitysmaiden naisten tilanteesta.

Naisten Päivän aikaan käynnistyy Naisten Pankin uusi Bisnesenkelikampanja, jolla hankitaan uusia kuukausilahjoittajia tukemaan Naisten Pankin hankkeita. Kuukausilahjoittaminen on edullisin tapa tukea Naisten Pankkia.

Kampanjat

Punainen logo, jossa kädet ylhäällä oleva ihmishahmo.

Logo, jossa keltainen nuolikuvio ja teksti Taksvärkki ry, Dagsverket rf.