Make punk safe again - myös AKL:n tukikeikoilla! | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Make punk safe again - myös AKL:n tukikeikoilla!

Aseistakieltäytyjäliitto ja Rauhiksen punk-keikkojen järjestäjät ovat järkyttyneinä seuranneet punk-alakulttuurissa tapahtuvaa seksuaalista ahdistelua ja väkivaltaa, jota Punkstoo-tili on tuonut esiin.

Kannanotto: Seisomme uhrien puolella, ja tuomitsemme kaikenlaisen seksismin, väkivallan, ahdistelun, hyväksikäytön, trans- ja homofobian, ableismin, natseilun ja perseilyn. Lähtökohtaisesti keikoillemme ovat kaikki tervetulleita, mutta mikäli et kykene käyttäytymään turvallisesti tai aiheutat turvattomuutta paikalla oleville aiemman toimintasi takia, joudut viettämään iltasi muualla.

Jatkossa pyrimme olemaan tapahtumissamme enemmän läsnä sekä koulutamme vapaaehtoisemme puuttumaan epäoikeudenmukaisuuteen entistä herkemmin. Keikoilla työntekijämme tunnistaa AKL-crew-keikkapassista. Mikäli kohtaat epäasiallista käytöstä, voit olla yhteydessä keneen tahansa AKL-crewista, ja puutumme tilanteeseen. Rauhiksella on myös sitouduttu turvallisemman tilan sääntöihin. Parannamme tiedottamista näistä säännöistä ja siitä, kenen puoleen voi kääntyä mikäli niitä rikotaan.

Jos olet kohdannut tai jatkossa kohtaat AKL:n tapahtumissa ahdistelua tai väkivaltaa, voit ottaa myös yhteyttä liiton toimistoon: toimisto@akl-web.fi, +358 40 836 2786. Käsittelemme kaikki yhteydenotot anonyymisti ja luottamuksella.