Maija Jäppinen Ihmisoikeusliiton puheenjohtajaksi | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Maija Jäppinen Ihmisoikeusliiton puheenjohtajaksi

Valtiotieteen tohtori Maija Jäppinen on valittu Ihmisoikeusliiton johtokunnan uudeksi puheenjohtajaksi. Maija Jäppinen työskentelee sosiaalityön yliopistonlehtorina Helsingin yliopistossa. Ihmisoikeusliiton puheenjohtajana neljän vuotta toiminut Reetta Toivanen jatkaa johtokunnassa jäsenenä.

“Ihmisoikeusliittoa Suomen ihmisoikeustilanteeseen keskittyvänä kansalaisjärjestönä tarvitaan tänään ehkä enemmän kuin koskaan, sillä viime vuosien kehityskulut suomalaisessa yhteiskunnassa ovat olleet perus- ja ihmisoikeuksien näkökulmasta huolestuttavia. Muun muassa köyhimpien ihmisten sosiaaliset oikeudet, turvapaikanhakijoiden oikeusturva ja monet vähemmistöjen asemaan liittyvät kysymykset ovat tosi ajankohtaisia,” Maija Jäppinen sanoo.

Jäppinen on aiemmin toiminut muun muassa Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtajana. Jäppisen erityisosaamista ovat taloudelliset ja sosiaaliset oikeudet.

“Haluan olla osaltani mukana vahvistamassa erityisesti sosiaalisten oikeuksien huomioimista Suomen ihmisoikeuskeskustelussa,” Jäppinen kertoo.

Ihmisoikeusliiton johtokunta 2019

Maija Jäppinen