Kiipeämällä Etiopian huipulle tuet kehitysmaiden tyttöjä ja naisia

Kapua-hanke kutsuu kiipeämään etiopialaisen Ras Dashen -vuoren huipulle ja samalla tukemaan suomalaisten järjestöjen kehitysyhteistyötä.

Kapua-hankkeessa vapaaehtoiset keräävät varoja kehitysyhteistyöhön ja valloittavat vuoren. Haku KAPUA 2014 Etiopia -ryhmään on käynnistynyt.

Kapua kutsuu tavallisia, eri-ikäisiä suomalaisia kapuamaan ensi vuonna Etiopian korkeimmalle vuorelle. KAPUA Etiopia -ryhmään haetaan henkilöitä, joita yhdistää haave kiivetä vuorelle ja halu kerätä varoja kehitysmaiden tyttöjen tukemiseksi. Kuudetta kertaa toteutettavan Kapua-hankkeen yhteistyökumppanit ovat Plan Suomi, Väestöliitto ry, Taksvärkki ry ja Kynnys ry.

Mukaan valitut kapuajat matkaavat lokakuussa 2014 Etiopiaan, jossa he tutustuvat Kynnys ry:n avustuskohteisiin ja pääsevät näkemään käytännössä, miten kerättyjä varoja käytetään. Tämän jälkeen ryhmä kiipeää Etiopian korkeimman vuoren, Ras Dashenin (4550 m) huipulle.

Ennen matkaa kapuajat keräävät varoja ja tiedottavat hankkeesta Suomessa. KAPUA Etiopia -ryhmän tavoitteena on kerätä yhteensä 100 000 euroa suomalaisten järjestöjen tekemään kehitysyhteistyöhön. Osallistujat maksavat matkakulunsa Etiopiaan itse.

Kaikilla järjestöillä on useiden vuosien kokemus toimimisesta kohdemaissa ja ne toimivat yhteistyössä paikallisten järjestöjen kanssa. Kokemus ja paikallistuntemus takaavat laadukkaan ja vaikuttavan kehitysyhteistyön.

"Kerätyt varat käytetään kehitysmaiden naisten ja tyttöjen tukemiseen, sillä auttamalla tyttöjä autetaan koko yhteisöä", toteaa Kynnys ry:n toiminnanjohtaja Kalle Könkkölä.

Hakuohjeet ja lisätietoa löytyy Kapuan verkkosivuilta. Haku KAPUA Etiopia -ryhmään päättyy 20.9.2013.

Kampanjat