Kävele Naiselle Ammatti venyi juhlavuotenaan ennätystulokseen – Keräyssumma vastaa yli 3 200:aa ammattia | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Syyskuussa 10. kertaa järjestetty Naisten Pankin hyväntekeväisyyskävely rikkoi juhlavuotenaan kaikki ennätykset. Yli sadan tapahtuman voimin Suomessa ja ulkomailla käveltiin ennätystulos, lähes 97 000 euroa, naisten koulutuksen ja yrittäjyyden hyväksi. Summa vastaa yli 3 200:aa ammattia.

Kävele Naiselle Ammatti järjestettiin 6.–15.9.2019 välisenä aikana jo 10. kertaa. Juhlavuoden tapahtumiin osallistui yhteensä noin 2 500 kävelijää. Kävelijät, vapaaehtoiset ja yrityskumppanit siivittivät tapahtuman ennätystulokseen: lahjoituksia kerättiin lähes 97 000€. Varoilla tuetaan naisten koulutusta, yrittäjyyttä ja omaehtoista toimeentuloa Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. Vuonna 2019 Naisten Pankki toimii kuudessa maassa: Ugandassa, Keski-Afrikan tasavallassa, Jordaniassa, Nepalissa, Myanmarissa ja Kambodžassa.

”Kävele Naiselle Ammatti on selkeästi vakiinnuttanut paikkansa yhtenä Suomen suurimmista hyväntekeväisyystapahtumista. Tänä vuonna mukaan innostui ennätysmäärä vapaaehtoisia ja paikkakuntia. Kävely Suomessa mahdollistaa heikossa asemassa oleville naisille ja perheille toimeentuloa, paremman ruokaturvan ja lapsille mahdollisuuden kouluun. Jokainen askel KNA:ssa on askel parempaan maailmaan”, valtakunnallisen tiimin vetäjät Kati Raassina ja Kristiina Ylikunnari sanovat.

Keräyspotti on tapahtuman historian suurin, kasvua edellisvuoteen syntyi jopa 17 %. Summa vastaa suuruusluokaltaan yhden Naisten Pankin hankkeen koko vuoden toimintaa.

Tänä vuonna tapahtumia järjestettiin Suomessa 82 ja ulkomailla 22.  Suomen pohjoisin kävelypaikkakunta oli Inari ja eteläisin Kirkkonummi. Ulkomailla käveltiin mm. Saksan Hampurissa ja Berliinissä ja esimerkiksi Espanjassa, Kreikassa ja Kroatiassa.

Kävele Naiselle Ammatti -tapahtumaa tuki valtakunnallisesti tilintarkastus- ja asiointipalveluja tarjoava BDO. BDO on pitkäaikainen Naisten Pankin yhteistyökumppani. Tapahtumia tukivat myös lukuisat paikalliset kumppanit ympäri Suomen.