Kävele Naiselle Ammatti 2016 keräsi lahjoitusennätyksen

Viime sunnuntaina seitsemättä kertaa järjestetty Kävele Naiselle Ammatti ylitti tavoitteensa ja keräsi ennätysmäärän lahjoituksia, lähes 90 000 euroa.

Tapahtuma järjestettiin Suomessa ja Euroopassa yhteensä yli 60 paikkakunnalla, joista pohjoisin oli Rovaniemellä ja eteläisin Espanjan Aurinkorannikolla. Tapahtumapaikkakuntia oli tänä vuonna huimasti enemmän ja tulos nousi viime vuodesta 27 prosenttia.

Kävelyn tulos vastaa yli 2 950:ta ammattia. Ammattilahjoilla tuetaan kehitysmaiden naisten koulutusta, yrittäjyyttä ja toimeentuloa. Jo 30 euron lahjoitus auttaa kehitysmaan naisen yrittäjyyden alkuun.

"Julkisuudessa on puhuttu paljon asenteiden koventumisesta. Meillä Naisten Pankissa tilanne näyttää aivan päinvastaiselta. Ihmiset haluavat auttaa ja nähdä, mitä saamme avulla aikaan. Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuman tuotto vastaa koko Guatemalan hankkeen vuosibudjettiamme. Sen avulla voimme esimerkiksi tukea yli 550 naisen koulutusta ja ammattitaitoa 25 kyläyhteisössä", kertoo tapahtuman järjestelyistä vastannut Arja Schobesberger.

Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Kai Mykkänen osallistui tapahtumaan Espoossa.

"Suomi jatkaa ponnistelujaan sen puolesta, että myös kehitysmaiden naisilla on mahdollisuus omaan, itsenäiseen toimeentuloon."

Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuman valtakunnallisia yrityskumppaneita ovat EY, DNA ja Fazer, Matkavekka ja Lomamatkat. Tapahtumapaikkakunnilla oli lisäksi suuri määrä omia, paikallisia yhteistyökumppaneita.

Ensi vuoden Kävele Naiselle Ammatti järjestetään 10.9.2017.

Kampanjat Kirkon Ulkomaanapu