Kapua 2014 Etiopia keräsi yli 83 000 euroa kehitysmaiden tytöille ja naisille | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Kapua 2014 Etiopia keräsi yli 83 000 euroa kehitysmaiden tytöille ja naisille

Kapua kerää varoja kehitysmaiden tukemiseksi kiipeämällä maailman vuorille. Joulukuussa 2013 Kapua käynnistyi kuudetta kertaa, kun seitsemäntoistahenkinen Kapua 2014 Etiopia -ryhmä aloitti ponnistuksensa kehitysmaiden tyttöjen ja naisten puolesta. Kapuajat keräsivät kuluneen vuoden ajan varoja Väestöliiton, Plan Suomen, Taksvärkki ry:n ja Kynnys ry:n kehitysyhteistyöhankkeille.

Lokakuussa 2014 Kapua-ryhmä matkusti Etiopiaan ja tutustui Kynnys ry:n avustuskohteisiin Addis Abebassa, jonne osa kerätyistä varoista kanavoidaan. Tämän jälkeen ryhmä kiipesi Ras Dashen -vuoren huipulle (4550 metriä).

"Emme pysty parantamaan todennäköisyyttä voittaa Lotossa, mutta kehitysmaiden tyttöjen ja naisten parempaan tulevaisuuteen voi jokainen meistä vaikuttaa", toteaa Sari Heikkilä.

Kapua 2014 Etiopia -keräys ylsi upeaan 83 863 euron keräystulokseen. Kynnys ry tukee kapuamalla kerätyillä varoilla Etiopian vammaisten naisten voimaantumista ja kouluttautumista, Taksvärkki ry Sambian ja Kenian katulasten koulutusta sekä Väestöliitto nuorten seksuaaliterveyttä Malawissa ja Nepalissa. Plan tukee varoilla tyttöjen koulutusta ja suojelua.

Kapua 2015 suuntautuu Boliviaan. Vapaaehtoiset kapuajat tutustuvat maassa Planin varhaiskasvatustyöhön. Boliviassa Plan auttaa alkuperäiskansoihin kuuluvia lapsia pääsemään varhaiskasvatuksen piiriin ja tukee vanhempia heidän kasvatustyössään.