Kalevala Koru tukee Pelastakaa Lapset ry:n toimintaa | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Kalevala Koru tukee Pelastakaa Lapset ry:n toimintaa

Vuonna 2010 alkanut yhteistyö jatkuu ja osa Lapsi-korun myyntituotoista kanavoituu apua tarvitsevien lasten hyväksi.

Yhteistyö Kalevala Korun ja Pelastakaa Lapset ry:n välillä on saanut jatkoa. Kalevala Koru tukee tänäkin vuonna Pelastakaa Lapset ry:n toimintaa lahjoittamalla järjestölle osan Lapsi-korun myyntituotosta. Vuonna 2010 alkanut yhteistyö on auttanut monia apua tarvitsevia lapsia ja heidän perheitään meillä ja maailmalla erilaisten Pelastakaa Lapset ry:n ohjelmien ja toimintojen kautta.

Suomalaiset ovat ottaneet omakseen Lapsi-korun, jonka tarina kertoo syntymän ihmeestä:
"Lapsi mullistaa maailman ja mielen. Syntymän ihmeestä osalliseksi päässeet vanhemmat, isovanhemmat, tädit ja vaikka kummit haluavat viestiä tästä ihmeestä ja ilosta. Koru kertoo kaiken ikivanhalla, maailmanlaajuisella kielellä. Lapsen syntymästä iloitseville sopii kulta- tai hopeahela. Helan punaiset tai siniset jalokivet kertovat syntyneistä tytöistä tai pojista."

Kalevala Korulla on vahva ja näkyvä rooli yhteiskunnallisena vaikuttajana sekä eettisen, esteettisen ja kulttuurillisen keskustelun avaajana. Omistajajärjestönsä, kulttuurisäätiönsä sekä tiettyyn kohteeseen myyntituotot kanavoivien hyväntekeväisyyskorujensa kautta yritys ohjaa merkittävän osan tuotoistaan tärkeisiin kulttuurillisiin ja yhteiskunnallisiin kohteisiin. Lapsi-korun lisäksi Kalevala Korun hyväntekeväisyyskoruihin kuuluu mm. Sukupolvien ketju -koru, jolla tuetaan Suomen Aivosäätiön toimintaa.

Lapsi-koru Kalevala Korun sivustolla: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/lapsi_koru

Kalevala Koru Oy on alansa suurin yritys Suomessa ja suurimpia Pohjois-Euroopassa. Konsernin liikevaihto on n. 20 milj. € ja henkilömäärä noin 190.  Pääkonttori ja tuotantotilat sijaitsevat Helsingin Pitäjänmäessä. Kaikki korut valmistetaan Suomessa, ja niitä myydään valtuutetuissa korualan erikoisliikkeissä sekä tavarataloissa. Suomen lisäksi päämarkkinoita ovat Skandinavia, Saksa ja Benelux-maat.