Ihmisoikeudet.net on uudistunut

Ihmisoikeudet.net -verkkosivusto tarjoaa runsaasti aineistoa ihmisoikeuskasvatuksen tueksi.

Uudistunut Ihmisoikeudet.net -verkkosivusto tarjoaa laajat perustiedot ihmisoikeuksista. Sivustolla esitellään muun muassa ihmisoikeuksien historiaa, tärkeimpiä ihmisoikeuksia, ihmisoikeussopimuksia ja ihmisoikeuksien valvontamekanismeja. Oikeuksien toteutumista tarkastellaan eri globaalikasvatukseen liittyvien teemojen kautta sekä kansainvälisesti että Suomessa.

Sivustolla on myös paljon materiaalia ihmisoikeuskasvatuksen tueksi. Opettajalle-osiosta löytyy valmiita tehtäviä oppilaitoksissa toteutettavaksi.

Ihmisoikeudet.net on Amnestyn Suomen osaston, Ihmisoikeusliiton, Suomen YK-liiton ja Maailma.netin Pakolaisvun, Taksvärkin, Väestöliiton ja Naisasialiitto Union yhteistyöhanke, joka saa toimintaansa ulkoasiainministeriön viestintä- ja kehityskasvatushankkelle tarkoitettua tukea.

Kampanjat Ihmisoikeusliitto

Punainen logo, jossa kädet ylhäällä oleva ihmishahmo.

Logo, jossa keltainen nuolikuvio ja teksti Taksvärkki ry, Dagsverket rf.