Haussa Vuoden 2014 naapuruusteko | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Haussa Vuoden 2014 naapuruusteko

Suomen Pakolaisapu myöntää ensimmäistä kertaa Vuoden naapuruusteko -palkinnon.

Palkinnon tavoitteena on antaa tunnustusta naapuruussovun edelläkävijöille ja tukea innovatiivista konfliktinratkaisua monimuotoisilla asuinalueilla ympäri Suomen. Vuoden naapuruusteko -palkinto myönnetään taholle, joka on edistänyt aktiivisesti ristiriitojen ja erimielisyyksien rauhanomaista ratkaisua sekä syventänyt kohtaamista ja vuorovaikutusta naapuruston asukkaiden välillä.

Ehdotusten tekeminen on kaikille avointa. Ehdolle voivat asettua Suomessa toimivat yksityishenkilöt, yhdistykset ja yritykset. Palkinnon suuruus on 500 euroa.

Perustellut ehdotukset palkinnon saajaksi tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen miriam.attias(at)pakolaisapu.fi tai Suomen Pakolaisapuun sunnuntaihin 11. toukokuuta 2014 mennessä osoitteeseen Miriam Attias, Suomen Pakolaisapu, Kaikukatu 3, 00530 Helsinki. Ehdotuksia otetaan vastaan myös järjestön Facebook-sivulla www.facebook.com/pakolaisapu ja Twitterissä: twiittaa #naapuruusteko käyttäjälle @Pakolaisapu.

Vuoden naapuruusteko 2014 -palkinnon voittaja julkistetaan perjantaina 23. toukokuuta 2014 Euroopan naapuripäivänä rikoksentorjuntaneuvoston Naapuriapu-työryhmän loppuraportin julkistamistilaisuudessa. Tilaisuus järjestetään Helsingissä POP UP ILO:ssa klo 14.00.

Lisätietoja antaa Kotilon hankejohtaja Miriam Attias puhelimitse numerosta 040 561 83 76 tai sähköpostitse osoitteesta miriam.attias(at)pakolaisapu.fi.

KOTILO edistää turvallisuutta ja viihtyvyyttä monimuotoisilla asuinalueilla. Suomen Pakolaisapu tukee pakolaisia ja maahanmuuttajia toimimaan aktiivisesti arjessa ja yhteiskunnan jäseninä.

Rikoksentorjuntaneuvoston perustama Naapuriapu -työryhmä pyrkii lisäämään sisäisen turvallisuuden ohjelman mukaan asukkaiden osallisuutta ja vaikutusta oman alueensa turvallisuuteen.

Säännöt: Vuoden naapuruusteko 2014

1. Vuonna 2014 valinnassa painotetaan naapuruussovun edistämistä ja innovatiivista konfliktinratkaisua.

2. Palkinnon saajan tulee toimia Suomessa. Ehdokasasettelua eri puolilta maata rohkaistaan.

3. Ehdotuksen tekeminen on kaikille avointa.

4. Ehdotuksen tulee sisältää perustelut, jotka tukevat ehdokkaan valitsemista sekä ehdokkaat täydelliset yhteystiedot.

5. Ehdotuksen voi tehdä suomen- tai ruotsinkielellä.

6. Ehdotuksen voi lähettää sähköpostin, postin, Facebookin tai Twitterin välityksellä.

7. Ehdotuksen tulee olla perillä Suomen Pakolaisavussa toukokuun 11. päivänä.

8. Palkinto jaetaan Euroopan naapuripäivänä toukokuun 23. päivänä.

9. Vuonna 2014 palkinnon suuruus on 500 euroa.

10. Palkinnon saajan päättää Suomen Pakolaisavun Kotilo-projektin ohjausryhmä.

11. Ehdokas ei voi olla työsuhteessa Suomen Pakolaisapuun.