Haku auki SASKin opintomatkalle Nepaliin | Maailma.net Hyppää pääsisältöön

Haku auki SASKin opintomatkalle Nepaliin

Vuoden 2020 opintomatkalla tutustutaan työoloihin, työntekijöiden arkeen, ay-liikkeen työhön ja SASKin hankkeisiin Nepalissa. Matka järjestetään loka-marraskuussa 2020. Haku käynnistyy 27.1.2020 ja päättyy 23.2. Valinnoista ilmoitetaan 15.3. mennessä sähköpostitse. Hae mukaan!

Haluatko nähdä käytännössä, millaista työtä SASK tekee maailmalla? Siinä tapauksessa kannattaa pyrkiä mukaan opintomatkalle. Samalla saat tilaisuuden kokea kehittyvän maan arkea tavalla, joka ei ole mahdollista tavallisella turistimatkalla.

SASKin opintomatkat ovat viime vuosina suuntautuneet  Indonesiaan, Filippiineille, Kolumbiaan, Intiaan ja Mosambikiin. Opintomatka on osallistujalle omakustanteinen matka maahan, jossa SASK toimii. Matkakuluihin voi hakea avustusta eri tahoilta, muun muassa omalta ammattiliitolta, ammattiosastolta tai yhdistykseltä. SASK vastaa matkan järjestelyistä ja sisällöstä. Matkoja on järjestetty 1990-luvun alusta asti vuosittain eri puolille maailmaa.

Vuonna 2020 loka-marraskuussa opintomatka suuntautuu Nepaliin.  Matkan kesto on noin kaksi viikkoa ja tarkat päivämäärät selviävät alkukeväästä.  Haku tämän vuoden matkalle alkaa 27.1.2020 ja päättyy 23.2.2020. Valinnat tehdään maaliskuun 15. päivään mennessä. Opintomatkan osallistujaryhmään kootaan mahdollisimman tasapuolisesti eri aloja ja liittoja edustavia eri ikäisiä naisia ja miehiä ympäri Suomea. Matkalle valitaan ainoastaan SASKin Lähettiläskoulutuksen suorittaneita henkilöitä.

Opintomatkalla tutustutaan paikalliseen työelämään ja paikallisten liittojen työhön. Matkaan sisältyy työpaikkavierailuja sekä keskusteluja paikallisten ay-toimijoiden, työnantajien ja työntekijöiden kanssa.