Festivaalit tukevat Solidaarisuuden työtä: Kaj Chydenius solidaarisuusartistina

Ensi kesänä kolme festivaali myyvät solidaarisuuslippuja, joilla tuetaan Solidaarisuuden kehitysyhteistyötä.

Annikin Runofestivaali, Työväen Musiikkitapahtuma sekä Maailmantango-festivaali tukevat ensi kesänä Solidaarisuuden kehitysyhteistyötä myymällä tapahtumiin kahden euron lisähintaisia solidaarisuuslippuja. Arvostettu säveltäjä ja muusikko Kaj Chydenius toimii festivaalien solidaarisuusartistina ja esiintyy kaikilla kolmella festivaalilla.

Solidaarisuuslipun ostavat festivaalikävijät saavat tunnukseksi kampanjaan osallistumisesta Hyvä tyyppi -rintamerkin. Solidaarisuuden yhteistyö Työväen Musiikkitapahtuman kanssa sai alkunsa viime vuonna. Nyt mukaan saatiin kaksi uutta tapahtumaa.

"Olemme iloisia ja kiitollisia laajentuneesta festivaaliyhteistyöstä. Hienoa, että myös Kaj Chydenius osallistuu näin Solidaarisuuden tukemiseen", Solidaarisuuden toiminnanjohtaja Miia Nuikka iloitsee.

Chydeniuksen esiintymiset tekevät Solidaarisuuden työtä tutuksi Pirkanmaalla. Solidaarisuus on kokenut suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö, joka tekee tasa-arvoa ja toimeentuloa vahvistavaa kehitysyhteistyötä Nicaraguassa, Ugandassa ja Somalimaassa.

Tulevana kesänä kymmenen vuotta täyttävä Annikin Runofestivaali on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista runotapahtumista. Kesäkuun 8. päivänä järjestettävä festivaali kokoaa tänä vuonna esiintyjiä Suomen lisäksi Japanista, Yhdysvalloista ja Hollannista.

Työväen Musiikkitapahtuma on Valkeakoskella 25.–28. heinäkuuta jo 42. kertaa järjestettävä nykypäivän festivaali, jonka ohjelmistosta löytyy sekä tähtiartisteja että mielenkiintoisia uutuuksia, näyttelyitä, keskustelutilaisuuksia, lasten- ja nuorten ohjelmaa, yöyhteislauluja, lavatansseja ja työväenmusiikin helmiä.

Maailmantango-festivaali on 13.–15. syyskuuta Tampereella järjestettävä kansainvälinen poikkitaiteellinen kulttuuritapahtuma. Festivaalissa kiteytyy urbaani kansankulttuuri eri ilmenemismuodoissaan sisältäen tanssikursseja, taidenäyttelyitä, elokuvia, runoiltoja, performansseja ja luentoja.

"Toivottavasti festivaalivieraat muistavat olla hyviä tyyppejä ja valitsevat lipuistaan solidaariset versiot", toivoo Työväen Musiikkitapahtuman toiminnanjohtaja Marianne Haapoja.

Solidaarisia festivaalilippuja voi ostaa sekä ennakkolipunmyynnin yhteydessä Tiketistä ja Lippupisteestä että paikan päällä kaikissa tapahtumissa.

Kampanjat Solidaarisuus

Punainen logo, jossa kädet ylhäällä oleva ihmishahmo.

Logo, jossa keltainen nuolikuvio ja teksti Taksvärkki ry, Dagsverket rf.