Ehdota vuoden PlanKansalaista

Planin vapaaehtoiset eli PlanKansalaiset ovat korvaamaton apu Planin toiminnassa maailman lasten puolesta. Plan palkitsee vuosittain joulukuussa Vuoden PlanKansalaisen. Palkinnolla halutaan nostaa esiin vapaaehtoisia, jotka toiminnallaan edistävät lapsen oikeuksia ja entistä oikeudenmukaisempaa maailmaa.

Tunnetko henkilön, joka on osallistunut Planin toimintaan erityisen hyvällä hengellä ja aktiivisuudella? Nyt on aika kiittää ja ehdottaa häntä Vuoden PlanKansalaiseksi! Lähetä ehdotuksesi 24.11. mennessä osoitteeseen kotimaa@plan.fi. Laita ehdotukseesi ehdokkaan ja suosittelijan yhteystiedot, kuvaus ehdokkaan toiminnasta Plan Suomen vapaaehtoisena ja perustelut valinnalle.

PlanKansalaista voi ehdottaa kuka tahansa. Valituksi voi tulla henkilö tai yhteisö, ja valinnassa huomioidaan myönteisinä asioina esimerkiksi:

• aktiivinen, sitoutunut vapaaehtoistoiminta lasten oikeuksien edistämiseksi
  • kyky innostaa muita mukaan tai toimia hyvänä esimerkkinä
  • hyvä palaute tehdystä vapaaehtoistyöstä
  • hyvän ilmapiirin luominen muille vapaaehtoisille
  • valmius kertoa omasta vapaaehtoisuudesta ja toiminnasta eteenpäin
  • toiminnan kehittäminen ja tuoreet ideat

Vuoden PlanKansalaisia on palkittu nyt kolmena vuonna. Viime vuonna palkinnon saivat Raimo Koponen Hyvinkäältä ja Maarit Koponen Helsingistä.

Kampanjat