Apua tarvitaan edelleen: Etiopiassa 10 miljoonaa ihmistä ruoka-avun tarpeessa

Etiopian valtion ja kansalaisjärjestöjen elokuussa ilmestyneen raportin mukaan noin 10 miljoonnaa etiopialaista on yhä ruoka-avun tarpeessa. Suomen Lähetysseura on tukenut kuivuuden uhreja Arsin maakunnassa keskisessä Etiopiassa tähän mennessä 100 000 eurolla. Apua tarvitaan edelleen.

"Sateita on nyt tällä alueella saatu ja karjalle on ruohoa syötäväksi", Mekane Yesus -kirkon hätäaputyön koordinaattori Gelgelo Sado kertoo.

"Viljan ja palkokasvien siemenet on jaettu ja kylvetty maahan. Uusi sato kypsyy kuitenkin vasta marras-joulukuussa, joten siihen saakka tarvitaan edelleen ruoka-apua, samoin kuin lisäravinteita imettäville ja raskaana oleville äideille."

YK:n ruokajärjestö FAOn mukaan kuivuus on pahin uhka Afrikan ruokaturvalle. Viime aikojen ankarat kuivuudet ovat ajaneet kymmenet miljoonat afrikkalaiset ruoka-avun varaan. Myös uusi kylvökausi on monin paikoin vaakalaudalla ja riippuvuus ruoka-avusta uhkaa jatkua ensi vuoteen, ellei viljelijöille kyetä toimittamaan siemeniä, lannoitteita ja muita tarvikkeita ennen lokakuuta.

Katastrofi ei odota. Apuasi tarvitaan!

Lahjoita katastrofirahastoomme osoitteessa www.suomenlahetysseura.fi/katastrofikerays tai

• tilille IBAN: FI60 8179 9710 0312 86, BIC: DABAFIHH, viesti AUTA
  • soita katastrofikeräyspuhelimeen 0600-11320 (Puhelun hinta 20,28 e + pvm.)
  • lähetä tekstiviesti AUTA5 (5 e) tai AUTA10 (10 e) numeroon 16155.

Kampanjat Suomen Lähetysseura